Tuloksellinen brändi rakentuu datalla ja designilla

Edellisessä blogissa brändiarkkitehti ja yhteistyökumppanimme Jaana Haapala kertoi mitä brändi on, ja mikä merkitys sillä on niin tilasuunnittelussa kuin laajemminkin liiketoiminnan kannalta. Tässä blogissa syvennytään konkreettisesti brändityön prosessiin, työkaluihin ja designin merkitykseen yrityksen menestyksen tekijänä.  Miten brändityö etenee ja kuka brändin määrittelee Haapala on tehnyt pitkän ja monipuolisen uran strategisen markkinoinnin suunnittelussa ja kuluttajakäyttäytymisen tutkijana.

Read More »

Brändillä rakennetaan elämyksiä, jotka sitouttavat asiakkaat

Brändeistä puhutaan paljon, niihin uskotaan, ne herättävät tunteita ja niihin ladataan monenlaisia odotuksia niin asiakkaan kuin sidosryhmien puolelta. Mutta onko brändi uskon asia? Sanana brändi voi kuulostaa abstraktilta ja vaikeasti kuvattavalta, mutta kyse on nimenomaan kokemuksesta ja konkreettisesta todellisuudesta. Tutkimus- ja konseptitoimisto Funckin Jaana Haapala tietää, mitä brändi oikeasti on ja miksi sillä on merkitystä

Read More »